Denník skečnoutérky #6
Skečnouty ako komunikačný kanál, alebo, keď už to nie je len o „pekných obrázkoch“
Pred pár dňami som na LinkedIn-e uverejnila príspevok o tom,
ako sa skečnouty stali komunikačnou stratégiou firmy Cancom, v ktorej pracujem
už viac ako rok a pol.
Teší ma, keď sa ľuďom moje skečnouty páčia. Častokrát dostávam
feedbacky ako “waw, to jak stíhaš?”, “to je pekné, ja by som
také nevedel/-a nakresliť“.
Ľudia takýmto spôsobom vyslovujú obdiv. Čo je pekné a príjemné,
ale...je to také povrchné...
Vždy keď prezentujem, čo robím, snažím sa komunikovať, načo
to človeku bude, aký je úžitok, aká je pridaná hodnota...Raz som poslala „možno
budúcemu zákazníkovi“ mail, kde som uviedla tieto spôsoby využitia skečnout:
·
ako darček/poďakovanie pre spíkrov ako aj
samotných účastníkov eventu
- Pre
tých, ktorí sa nemohli zúčastniť (nech vidia o aký super event prišli!)
- Do
newslettera
- Ako
príspevok na sociálne siete
- Vizuálny
materiál do článku na Vašom webe
Využití je viacero, ale stále mám pocit, že idem pri
komunikácii o dôvodoch, prečo by si niekto mal moju službu kúpiť, veľmi „po
povrchu“.
Inými slovami, prečo by si klient mal skečnouty odo mňa
kúpiť? Načo mu to bude? Aký úžitok z toho bude mať on?
Na túto otázku som nečakane dostala odpoveď na našom
pravidelnom mítingu, ktorý máme raz mesačne. Všetci sa stretneme v jednej veľkej
mítingovke, niektorí online, a náš CEO, Matúš, hovorí cca hodinu o tom, čo sa za ten mesiac
udialo, čo nás čaká a čo sa aktuálne vo firme deje.
Z týchto mítingov som začala nedávno robiť skečnouty.
Na začiatku mítingu Matúš toto rozhodnutie (prečo budem robiť skečnouty) odôvodnil
pred ostatnými kolegami. O skečnoutách hovoril ako o súčasti komunikačnej
stratégie firmy, resp. ako o jednom z komunikačných kanálov. A vtedy
mi to docvaklo! Skečnouty ako komunikačný kanál... Úprimne, potešilo ma to, keď
v tom uvidel hodnotu a ešte to aj takto zarámcoval.
Niekto by si povedal...A načo mi bude ďalší spôsob, akým
komunikujem vo firme informácie? Veď mám mail, a pravidelné mítingy...
Ako Matúš poznamenal, každý z nás ma nejaký preferovaný
kanál, ktorým informácie prijíma. Niekto si prečíta mail či newsletter,
niekto pôjde na míting, niekto sa opýta kolegu, čo je nové. Po ďalšie, čím
viac spôsobov, ako sa ku zamestnancovi informácie dostanú, tým lepšie.
A čo by som k tomu ešte doplnila ja?
Moji kolegovia si zo skečnout názorne zapamätajú hlavné
myšlienky z mítingu, a budú ich mať stále v kuchynke na očiach,
kde sú vystavené. Pripomenú si tak to, o čom míting bol, na čo nemajú
zabudnúť, alebo, načo sa môžu tešiť.
Na záver mi napadá ešte jedna myšlienka: to, že máte plnú
mítingovku a svoj prejav, nemusí byť zárukou toho, že ste týmto získali
stopercentnú pozornosť vášho publika. A to je predsa škoda, nie?
Otázky na zamyslenie:
Akými spôsobmi komunikujete dôležité témy vo firme?
Zisťovali ste/viete, ktoré komunikačne kanály sú najefektívnejšie?
Komentáre
Zverejnenie komentára