Denník skečnoutérky #6



 Skečnouty ako komunikačný kanál, alebo, keď už to nie je len o „pekných obrázkoch“

 

Pred pár dňami som na LinkedIn-e uverejnila príspevok o tom, ako sa skečnouty stali komunikačnou stratégiou firmy Cancom, v ktorej pracujem už viac ako rok a pol.

 

Teší ma, keď sa ľuďom moje skečnouty páčia. Častokrát dostávam feedbacky ako “waw, to jak stíhaš?”, “to je pekné, ja by som také nevedel/-a nakresliť“.

 

Ľudia takýmto spôsobom vyslovujú obdiv. Čo je pekné a príjemné, ale...je to také povrchné...

 

Vždy keď prezentujem, čo robím, snažím sa komunikovať, načo to človeku bude, aký je úžitok, aká je pridaná hodnota...Raz som poslala „možno budúcemu zákazníkovi“ mail, kde som uviedla tieto spôsoby využitia skečnout:  

 

·       ako darček/poďakovanie pre spíkrov ako aj samotných účastníkov eventu

  • Pre tých, ktorí sa nemohli zúčastniť (nech vidia o aký super event prišli!)
  • Do newslettera
  • Ako príspevok na sociálne siete
  • Vizuálny materiál do článku na Vašom webe

 

Využití je viacero, ale stále mám pocit, že idem pri komunikácii o dôvodoch, prečo by si niekto mal moju službu kúpiť, veľmi „po povrchu“.

 

Inými slovami, prečo by si klient mal skečnouty odo mňa kúpiť? Načo mu to bude? Aký úžitok z toho bude mať on?

 

Na túto otázku som nečakane dostala odpoveď na našom pravidelnom mítingu, ktorý máme raz mesačne. Všetci sa stretneme v jednej veľkej mítingovke, niektorí online, a náš CEO, Matúš,  hovorí cca hodinu o tom, čo sa za ten mesiac udialo, čo nás čaká a čo sa aktuálne vo firme deje.

 

Z týchto mítingov som začala nedávno robiť skečnouty. Na začiatku mítingu Matúš toto rozhodnutie (prečo budem robiť skečnouty) odôvodnil pred ostatnými kolegami. O skečnoutách hovoril ako o súčasti komunikačnej stratégie firmy, resp. ako o jednom z komunikačných kanálov. A vtedy mi to docvaklo! Skečnouty ako komunikačný kanál... Úprimne, potešilo ma to, keď v tom uvidel hodnotu a ešte to aj takto zarámcoval.

Niekto by si povedal...A načo mi bude ďalší spôsob, akým komunikujem vo firme informácie? Veď mám mail, a pravidelné mítingy...

Ako Matúš poznamenal, každý z nás ma nejaký preferovaný kanál, ktorým informácie prijíma. Niekto si prečíta mail či newsletter, niekto pôjde na míting, niekto sa opýta kolegu, čo je nové. Po ďalšie, čím viac spôsobov, ako sa ku zamestnancovi informácie dostanú, tým lepšie.

A čo by som k tomu ešte doplnila ja?

Moji kolegovia si zo skečnout názorne zapamätajú hlavné myšlienky z mítingu, a budú ich mať stále v kuchynke na očiach, kde sú vystavené. Pripomenú si tak to, o čom míting bol, na čo nemajú zabudnúť, alebo, načo sa môžu tešiť.

Na záver mi napadá ešte jedna myšlienka: to, že máte plnú mítingovku a svoj prejav, nemusí byť zárukou toho, že ste týmto získali stopercentnú pozornosť vášho publika. A to je predsa škoda, nie?

 

Otázky na zamyslenie:

Akými spôsobmi komunikujete dôležité témy vo firme?

Zisťovali ste/viete, ktoré komunikačne kanály sú najefektívnejšie?

 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Denník skečnoutérky #5

Denník skečnoutérky #4

Denník skečnoutérky #3